zaterdag 28 januari 2012

Eigen kweek : Joris Weitjens en Rene

eigenkweek jw en rene
Sinds 1998 zet Joris Weitjens project spiegels uit in boezem wateren en de rand meren.
Ook heb ik me laten vertellen dat ze des tijd enige karpers in een roofvis vrije vijvers en sloten hebben uit gezet.
Hopend op kleine karpertje,s voor een nieuwe uitzetting.
Na enige tijd hebben zij deze vijvers en sloten af genet, met als resultaat een behoorlijke hoeveelheid van +- van 10 tot 15 cm
(( Even een stukje mail van: the man him selve ))

Wij hebben deze visjes uitgezet in 2003. 
We hebben ze zelf gekweekt in een watertje. 
Het klopt dat het vissen zijn met Valkenswaard bloed. 
We hebben ruim 11 honderd van deze visjes verspreid over watertjes waarvan wij dachten dat er geen of weinig snoek zat, en heel weinig zijn er van over gebleven helaas!
Leuk dat we er nu enkele op de foto hebben want we hebben toen natuurlijk niet 1100 visjes van 12 cm gefotografeerd.
Deze zie ik zo. dergelijke aan de beschubbing (en kleur) die hebben wij nooit geleverd gekregen: zeker een eigen kweek !

(( Terug bij mij ))

Nu blijkt dat ik in het verleden in diverse slootjes hebt gevist waar deze zouden kunnen zwemmen.
En buiten om het vergeten slootje waar dit stukje mail over gaat zijn er meerder van dit soort slootjes waar ik ook een 2 tal prachtige spiegeltje, s heb weten te vangen dit was in april 2005 en juni 2007 Hier ging het dan ook om eigen kweek van JW en René.
Echt puur toeval als je het mij vraagt maar ik heb ze wel even door gemaild naar JW.




Bovenste foto vind ik een aparte maar een hele mooie gebouwde eigen kweek spiegel karper.




2 kilometer verderop licht nog een slootje met een mini meertje er aan vast en had ik deze eigen kweek van JW en René weten te vangen, helaas een gescande foto maar ja.
Ondanks dat ze niet zo groot zijn ben ik er ergens best trots op Gezien er erg weinig van deze eigen kweekspiegel karpers zijn over gebleven
Ik heb er in de jaren toch al 5 weten te vangen !
Vooral foto 1 is mijn trots, omdat ik dacht dat hier echt geen spiegel konden zwemmen verschillende schubs had ik daar op jongen leeftijd al gedubbeld.

Vond het wel leuk om een stukje te bloggen over eigen kweek spiegels van JW en René.

Groet Sander Kunst

Geen opmerkingen:

Een reactie posten