woensdag 25 januari 2012

Een moment van verleiding spiegel !!!

Een moment van verleiding !!!
In 2007 ben ik een tijdje wezen vissen in een park.
Waarom ik er ineens ging vissen in het park op karper was omdat je ze met mooi weer zo en dan zag zwemmen aan het oppervlakte.
Natuurlijk vroeg ik enkele vis maatjes des tijds mee om met mij op onderzoek te gaan.
4 verschillende maatjes gevraagd maar alle 4 keken me verbaast aan met als reactie daar ga je toch niet vissen.
Ik zei dan lekker niet en ga ik zelf wel op onderzoek uit.
De eerste avond kwam ik aan op de gekozen stek, en snel pakten ik mijn spulletjes uit.
Eenmaal uitgepakt had ik na 2 uurtje,s vissen al een aanbeet, en na een mooie gevecht tussen man en vis wist ik een mooie spiegel karper te landen. 


Ik maak enkele foto,s en laat de karper weer zwemmen, en snel gooi ik mijn hengel weer uit.
Een uur later krijg ik weer een aanbeet het is deze keer een kleine schub karpertje van een pond of 10.
Deze schub zet ik snel weer terug het water in.
Ik stop ermee voor vanavond maar ik kom hier zeker terug dacht ik bij me zelf.
Ik besluit de volgende dag daar weer te vissen want ik had de smaak flink te pakken op dat water.
Daar zit ik dan de dag erna het is deze dag erg bewolkt en erg benauwd (( echt karper weer )).
Na een uur krijg ik een flinke tik op mijn hengel top, en de karper schiet met een flinke boeg golf weg maar ineens draait deze karper zich na zo,n 7 meter om en zwemt langzaam maar zeer twijfelend terug naar de plek waar me rig ligt.
Eenmaal aangekomen waar de karper al bijna was gehaakt komen er allemaal kleine belletjes omhoog het lijkt er dan ook op dat de karper helemaal niet argwanend is en weer vol voor die boilie zal gaan
Mijn handen beginnen te zweten en mijn hart begint te bonken en ik hou me laag en beweeg me niet.
Eindelijk gebeurt het dan piep pieeeeeeeeeeeeeeep de karper schiet met een flinke boeg golf de sloot in dus ik moet oppassen want er liggen daar dikke takken in het water.
Ik weet de karper na een spannende dril te vangen en het blijkt om een super mooie spiegel karper te gaan.
Mijn vermoedens zijn dan ook dat dit al een oudere vis is maar ik kan het mis hebben.
Ik weeg haar en laat enkele foto maken door een voorbijganger. 
Ik ben in de wolken met deze vangst wat een vis.


Het heden 2011

Daar zit je dan !!! 
het is al een enige tijd geleden dat ik daar ben wezen vissen in het park.
Ik ben soms lui want met regelmaat vis ik meerdere dagen achter elkaar op een aangevoerde stek.
dat kan soms erg saai zijn als je aan het blanken bent !
Ondanks dat je soms creatief bent met het observeren lees ik ook wel eens een boek langs de waterkant. 
het kan soms fijn zijn, en laat ik nou net half weg dromerig het boek van Boudewijn Margadant aan het lezen zijn het boek Een moment van verleiding.


Ik vindt het een heerlijk boek met leuke verhalen en uiteraard prachtige foto materiaal.
Wat mij betreft een aanrader voor 1 ieder die het overweegt het te kopen.
Terwijl ik halve wegen in het boek ben kom ik een foto tegen van een gevangen spiegel karper door ene Mark op blz 134.
Deze spiegel lijkt verdacht op 1 van de spiegels die ik heb gevangen.
Hier gaat een aardige tijd overheen voordat ik echt eens het boek erbij pak en die spiegel vergelijk met de spiegel die ik in 2007 heb gevangen.
En het is inderdaad zo dat het om die zelfde vis gaat alleen is de foto in de boek mooier dan de foto die ik des tijds maakte met me goedkope camera


Dit is de foto uit het boek van Boudewijn Margadant.
Ik heb Boudewijn Margadant om toestemming gevraagd om het te scannen en te plaatsen !
Uiteraard hoor je altijd om toestemming te vragen dacht ik zo !

MVG Sander Kunst

5 opmerkingen:

  1. Zonder twijfel dezelfde vis.Leuk te horen dat je m'n verhalen met plezier leest, maar je kent ook een hoop van het water dat erin voorkomt. Dank voor je positieve woorden.
    Groet, Boudewijn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben het helemaal met je eens Sander, het boek van Boudewijn is zonder meer een goede tweede. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Boudewijn.
    Is van de +/- 20 vissen die ik daar heb gevangen uit dat plasje zonder enige twijfel de mooiste !!!

    Hoi Rolf
    Ben inderdaad ook erg benieuwd naar jou boek.
    Gezien jou schrijf stijl wat mij wel aanspreekt !!!
    En wanneer ga je weer bloggen ?
    februari is nog zo ver weg !!!

    MVG Sander Kunst

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schitterde karper Sander!
    En dat leeswaardige boek van Boudewijn,wie heeft het nou niet in de kast staan?

    Mvrg Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beste Hans
    Bedankt voor je reactie.
    Je kent ze wel die prachtige vissen waar je enkele per jaar van vangt,
    Gewicht is bij zulke vissen niet belangrijk.

    MVG Sander Kunst

    BeantwoordenVerwijderen