vrijdag 22 juni 2012

Grillige gracht - 05

Brasems zijn de baas !
2 dagen geleden heb ik weer gevist op de grillige gracht.
Het regende, en het onweerde, maar dat hield mij niet tegen.
Helaas had Bouke weinig tijd want hij moest later weer weg.
Na 6 brasems krijg ik dan eindelijk een ekte ekte aanbeet.


En laat het nou net een project spiegel zijn van  5540 kilo gram.
Na deze vangst vang ik al snel weer 2 brasems, dus de brasems zijn de baas op de grillige gracht.
Ik weet nog goed dat ik ooit eens ergens iets las dat wanneer je een langere tijd voert op een stek dat uiteindelijk de karpers zullen gaan domineren en de brasems hier door worden verjaagt.  DUS NIET !!!


Om 01:45 vang ik weer een kleine project spiegel karper.
Deze weegt 4400 kilo gram en leverde aardig wat strijd.


Volgende week een nieuwe poging, en hopelijk komt er weer eens iets bijzonders uit.
Dat zei ik eergisteren ook nog tegen mijn zwager, waarop hij antwoorden, we worden te verwent.
Wanneer je amper iets vangt hoop je op zo,n mini project spiegel, het loopt gewoon goed hier op de grillige gracht.

Groet Sander Kunst

4 opmerkingen:

  1. Ik vind het al moeilijk om deze 2 uit elkaar te houden.
    Zal wel even duren voor ze gevonden zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grillig, mwoah één zekerheidje heb je, de brasems. Daarnaast bijna standaard ook fijne karpers! Gaaf.
    Grtx, FER

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Fer.

    Dit jaar lijkt alles goed te gaan, en lijkt het meer op een stek met vangst garantie.
    In het verleden is vaak anders gebleken.
    Soms ving je er enkelen karpers, en was het na die enkelen vangsten ineens afgelopen voor weken.

    Maar hopelijk blijven we er vangen, we blijven er iedergeval door voeren !

    Groet Sander

    BeantwoordenVerwijderen