vrijdag 6 juli 2012

Grillige gracht - 07

Peppie en Kokkie.
Afgelopen Woensdag ben ik weer lekker wezen vissen.
Ik moest en zou deze 2 dagen op de grillige gracht vissen.
Het was dan ook voor mij een soort van test sessie, want ik wilden geen brasems meer vangen.
Gelukkig voor mij is dat ook gelukt.
Een 30 mm bal aan de hair in combinatie met grote pallets was een succes.



Om 22:00 vaar ik pas de hengels uit, dit ivm dronken plezier vaart goeroe,s 
Ook Mariusz is van de partij, en hij zal de eerste nacht met me mee vissen.
Om 00:45 krijg ik een paar piepje,s , ik hang gelijk vol in de hengel, dat doe ik omdat ik zo,n 130 meter ver de rigs heb gedropt, en de rek uit mijn lijn wil hebben.
Na een lamme arm van het binnen draaien vecht de karper nog flink onder de top, toch licht zij niet veel later op de onthaakmat.



Snel maakt Mariusz enkele foto,s en zet ik het beestje weer terug in het grillige gracht.
Ik vaar de hengel opnieuw uit, en ik ga even liggen zonder de slaapzak want het is erg warm en klam deze nacht.
Vroeg in de ochtend krijgt Mariusz enkele piepen, en voelt bij het binnen draaien weinig weerstand, hij vangt een brasem maar wat voor een brasem, het beestje is geel van kleur.


08:00 Mariusz pakt in want hij gaat werken, en ik pak ook in want de zon staat vol op de tent.
Eenmaal ingepakt vaar ik naar een andere stek op de grillige gracht, deze stek licht zo een km verder op.


Enkele uren later is het zo warm dat ik er maar mee stop, het is gewoon niet uit te houdenin de zon.
Om 19:00 kom ik terug op de stek waar ik de nacht ervoor ook heb gevist.
Maar dan kom ik er achter dat ik grote concurrentie heb.
Ik besluit om even bij ze langs te gaan om een babbeltje te maken.
Al snel word me duidelijk gemaakt dat het hier om wel 2 hele goede karper vissers moet gaan.
Dan neem ik de benen, en ga ik maar op een andere plekje zitten, een plek schuin aan de over kant waar ik hun kan zien, en uiteraard hun mij ook.
Ik zie ze gluren en gluren, zelfs een verre kijker komt er aan de pas.
Ineens worden zij gestoord door 1 van hun beetmelders, ik zie 1 van de mannen met een bloed vaart rennen naar de hengel, het is als of zijn leven er vanaf hangt, al snel word het duidelijk dat het hier om een brasem gaat.
Hij gooit de hengel weer in, en 20 minuten later gebeurt er weer het zelfde piep piep, weer rent hij als een gek naar de hengel en slaat ongelofelijk hard aan, Verdomme hoor ik hem roepen.
De vis word onthaakt in het water.
Dat hele verhaaltje gebeurt nog zo,n 3X ze worden er gek van en druipen af, eindelijk kan ik dan doen wat ik echt moet doen.




Het zal rond 23:00 zijn geweest dat hun weg zijn en ik kan doen wat ik moet doen, en vaar ik de lijnen uit.
De hele avond/nacht blijft het stil tot dat ik word gewekt om 06:45 door een trage run,
Ik pak blij en vrolijk de hengel op en ik voel dat dit een beste is maar helaas schiet de haak zo,n 20 meter van waar ik sta uit zijn bek. Shitttt denk ik.
gelukkig krijg ik 45 minuten later een herkansing, deze karper weet ik  wel te verzilveren.
Ik vang een mooie sterke schub, ik ben blij en gelukkig, maar toch pak ik in om naar huis te gaan.


Ik ben nu weer stukken wijzer geworden.
Ik zal deze manier van vissen vaker toe passen op het grillige gracht.
Grote ballen en grote pellets zorgde er voor dat ik minder ergernis had, betreft de vele brasems die het grillige gracht rijk is !!!

Groet Sander Kunst

13 opmerkingen:

  1. Loon naar werken noemen ze dat! Lekker gevoel moet dat zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. voelt ook best lekker Boudewijn.
    Beetje bij beetje lijkt het allemaal iets duidelijker te worden.

    Thanks !

    Groet Sander

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha! Zie je nou wel! Boilies kunnen wel degelijk het verschil maken :))) I love it when a plan comes together! Mooi gedaan man!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een fleugje RB ( aas ) en een Fleugje BM ( onderlijn )
    Tja ,, succes verzekert he.

    Groet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toppertje man
    mooie schubben
    Volgende week hopelijk weer succes!

    Laters Bouke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt Bouke
    Vindt vooral die 2e erg mooi.
    Volgende week ? ik denk het wel.

    Groet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat moet jy by myn struikje vriendelyke vriend ?????? geintje sander, mooie vissen man!ik ga niet m,n naam noemen ????????????????????groet fons

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Misschien volgende keer met pinda's:))
    Mooie schubs weer man!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Knap vol gehouden en daardoor mooie sterke schubs gelandt. Enneh, hunnie niet!

    Grtx, FER

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @ Andres
    Pindas werken opzicht niet verkeert, en karper is er goed op te vangen, maar die brasems daar man.
    Maar dat hoef ik jou niet te vertellen !
    Was vooral blij met die 2e Thanks

    @ Fer
    Bedankt voor je leuke reactie.
    Hunnie niet nee haha heb mij kostelijk vermaakt met die 2 aan de overkant dat dan wel weer.

    Groet Sander

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Pindazzz iz top klazzz azzz. Als je last met brasems hebt, bel polen dan ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha
    Ik ken niet zo veel Polen !
    Alleen die gooien van jou Frum Frum (:

    Groet

    BeantwoordenVerwijderen