zondag 19 augustus 2012

Sander & zander - 01

Nostalgische Jeroen.
Afgelopen perioden heb ik weinig zin gehad om op karper te vissen.
Waarom ? daar ben ik zelf nog niet helemaal achter !!!
Wel ben ik op snoekbaars wezen vissen samen met nostalgische Jeroen, een goede kerel waar zeker mee gelachen kan worden.


Een snoekbaars had hij nog nooit gevangen, en het leek hem wel een keer leuk 1 te haken, en ook binnen te halen.
Er werd een plan gemaakt en 2 dagen later zaten wij langs het water kant.
Hij achter zijn mooie hardy hengels, en ik achter mijn tribals.
Bij mij haalden het oude herinneringen op want vroeger deed ik dit geregeld ( op snoekbaars vissen ).


Al snel was het raak en mocht ik de eerste snoekbaars verwelkomen, niet veel later was het nostalgische Jeroen zijn verklikker die tegen de hengel aan kruipt, maar helaas verspeelde hij de vis.
Al snel kreeg hij een herkansing met dit als resultaat !


65 cm en schoon aan de haak !
Niet verkeerd dacht ik zo voor je eerste snoekbaars.
Hierna werden er nog 2 kleinere snoekbaarzen gehaakt van een cm of 40.
Al bij al was het genieten, en uiteraard voor herhaling vatbaar.

Groet SK

11 opmerkingen:

  1. Hi Sander,

    Zelf hou ik ook van variatie. Mooi formaat voor de eerste Zander, gelijk PR!
    Dood aas en vast lood?

    Grtx,
    FER

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker Sander! Ik heb het ook een beetje wat jij hebt. Vind karperen met dit weer niezo leuk, ga liever andere vissies plagen. Goed gedaan man!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Fer

    Op snoekbaars vissen vond ik vroeger ook erg leuk.
    Vooral dat je goed moet opletten wanneer je verklikker met een rap tempo tegen je hengel aan kruipt !
    Ben je te laat, en komt er teveel spanning op de lijn kan het je een snoekbaars kosten.

    Hey Rolf

    Ik weet niet wat het bij mij is !
    Het rare is dat ik erg weinig geduld heb !
    Na 2 uren heb ik het vaak al gezien het vissen.
    Soms al na een uurtje.
    Wie weet als de temperatuur gaat dalen dat mijn zin in het vissen op karper langzaam weer toe neemt !

    Groetje,s Sander Kunst

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker Sander! Gewoon doen waar je zin in hebt en variatie is zeker niet slecht! Ik ken het gevoel, het komt wel weer en anders niet, andere vissen genoeg toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is zeker zo, alleen zit ik in zo,n fase waarin ik het nog niet accepteer.
    Ik zie wel waar het schip strand !
    inderdaad is het ook leuk om te vissen op andere vis soorten !
    Heb ik de laatste jaren veel te weinig gedaan en vind het best leuk het weer een beetje op te pakken.

    Bedankt en groet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey
    leuk man, blijft toch vissen vangen en de karper komt dan wel weer toch?

    Laters

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey Bauk.
    een beetje afwisselen geeft hopelijk de doorslag om het karper vissen te blijven doen !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heb ook nog nooit een meerval gevangen. wordt dat de volgende expeditie? jeroen (de nostalgische)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha we kunnen zeker eens een poging wagen !
    Vergeet niet dat die mooie oude Hardy hengels daar niet geschikt voor zijn !
    Binnen kort maar weer eens een poging wagen een snoekbaars te haken.

    Groet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goed idee! en misschien moeten we maar met snorkel, duikbril en harpoen op die meervallen af. hoeven we ook die mooie, oude stokken niet in de waagschaal te stellen. jeroen (de nostalgische)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geen zin om een keer mee een nachtje te karper vissen met mij Jeroen de nostalgische ???

    Groet SK

    BeantwoordenVerwijderen