maandag 23 juli 2012

Nachtelijke escapades - 01

Bewerkte 30 mm bal doet zijn werk !
Om midden nacht is het dan eindelijk zo ver, ik pak mijn spullen bij elkaar en stap op mijn brommer.
20 minuten later arriveer ik op de stek.
ik leg de spullen op de grond neer, en zet de brommer op zijn standaard.
Ik wacht met uit pakken !
Eerst zal ik 15 minuten mijn ogen en mijn oren de kost geven om karpers te spotten !
Dat is moeilijker dan ik dacht, want hou de brasems en de karpers maar eens uit elkaar zo in het pikken donker !!!
Toch vermoed ik al snel een karper te hebben gespot op deze ondiepe stek !
Aan de linker zijden zie ik een vette bellen plakkaat verschijnen, en 10 minuten later zie ik een V door het water glijden.
Ik tuig 2 hengels op, en 30 minuten later liggen ze beiden na een hoop gepriegel in.
1 hengel met een 2 tal tijger noten an de hair, en 1 hengel met een bij gesneden 30 millimeter bol.
Alles ligt goed, en ik plof neer op mijn stoeltje.
Na een uur van af mijn stoeltje geobserveerd te hebben over het water sluiten per ongeluk mijn ogen.
Het is 03:15 dat ik een piepje krijg op de rechter hengel maar ik negeer dit want ik zit zo lekker !
Al snel word dat piepje een vette run wat ik niet meer kan negeren.
Ik pak de hengel en voel al snel dat dit een beste is.
Na 10 minuten kan ik deze midden 20-er dan eindelijk scheppen !


Altijd leuk om door een vette vis gewekt te worden.
Ik zet het de karper weer snel terug, en na een 2 tal foto,s pak ik lekker in want ik verlang erg naar mijn bedje.

Groet Sander Kunst

8 opmerkingen:

  1. Vette spieg Sander! Mooi hoog!
    Groetjes, Andres

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat heb je weer mooi voor elkaar !
    Een mooie spiegel op de mat, gefeliciteerd man.

    Laters Bouke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt Andres.
    Toch weer een vissie op de mat.

    Hey Bouke.

    Geluk of toch niet ?
    Snel zal er weer een korte nacht sessie worden gevist.
    We zullen zien wat er dan gebeurt.

    Groet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker zo'n beloning voor je nachtelijke escapades! Binnenkort weer?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Boudewijn.
    Altijd leuk om een karper zo midden in de nacht gedag te zeggen.
    Ik zou vanavond gaan vissen maar heb ineens geen zin meer, hoe dat zo ineens, weet ik ook niet.
    Over enkele dagen zal ik weer een poging wagen om een karper te vangen !

    Hey Mariusz
    Bedankt PBF
    Binnenkort maar weer eens een sessie-tje draaien ?

    Groet Sander

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooie vis! Lang leve de 30mm bal :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey Laurens

    Bedankt voor het compliment !
    soms biedt die 30 mm bal uitkomst, maar deze keer was het puur omdat ik eens wat anders aan de hair wilde hebben hangen dan pinda, tijgernoot !

    Groet SK

    BeantwoordenVerwijderen