donderdag 15 november 2012

De jacht op Brutus - 06

Koffie tijd ouwe !!!
Opnieuw deden mijn zwager Bouke en ik gisteren avond een poging om karper te vangen.
20:00 liggen de hengels eindelijk in en is het wachten.
Het is koud deze avond dus word er al snel een bakkie koffie gezet.
Terwijl we slurpend onze koffie naar binnen werken zien wij ineens een vis springen.
Iets kleins maar wel groot genoeg om karper te kunnen zijn.


Met regelmaat zien wij de swingers op en neer gaan maar daar blijft het dan ook bij.
Op een bepaald moment besluit ik achter mijn hengels plaats te nemen en wacht ik tot dat dat opnieuw gebeurt.
En 5 minuten later zie ik opnieuw twijfelend mijn swinger richting de blanc van de hengel kruipen en pak ik de hengel, en sla beheerst aan.
Ik voel dat het een kleine karper is en de vis vecht voor wat ie waard is.
Eindelijk kunnen wij de kleine karper scheppen.


Mijn vermoedens zijn gelijk dat het om een karper gaat van de laatste uitzetting (( 10 November 2012 )).
Het beestje weegt 2550 gram.
Zo snel wie had dat durven denken, en ook is deze vis ruim 6 km van het uitzet plek gevangen.

Groetjes Sander Kunst

9 opmerkingen:

  1. Niet bepaald Brutus waarnaar je op zoek bent!

    Het vangen van net uitgezette spiegels is op zich niets vreemds.Ze vreten na een dag alweer.
    Alleen 6 km van het uitzetpunt vandaan, Bepaald niet stilgelegen. Koud water, karper passief?
    Op de boezem kennelijk niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo een kleine vangst !!!
      Maar zo veel informatie he !!!
      Dat vindt ik zelf zo mooi van die boezem skp karpers !!!

      Groet Sander Kunst

      Verwijderen
  2. Hey man topavondje weer toch, ook al bleef het bij 1 karpertje volgende keer gaan we er weer voor
    zijn genoeg gasten die geen vissen vangen,
    want die zitten thuis voor de kachel, ;-}

    Laters Bouke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha en zo is het Bouke !!!
    Wij gaan gewoon keihard door jah.

    Groetjes Sander kunst

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind dit misschien wel gaver dan een mooie grote. Mooie, als die dan ook nog eens over 4 jaar terug komt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Boudewijn.

    Ook al is ie zo klein !!!
    Mischien wel weer een nieuw terug meld skp record joh.
    Hahaha we zullen zien.

    Groetjes Sander Kunst

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Volharding wordt beloond! Improviseren nog meer ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. BAM! In je meeker! Hatsee, wat nou uitzetten? Inhalen die handel! :) Goed gedaan bro', ga doorrrrr dan! Brutus weet het nog niet maar die dikke flikker gaat keihard de Bietenbrug op binnenkort, Maak je mat maar alvast nat!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hey Tsak
    Zo zie je maar weer :)

    Hey Rolf
    Nog ff en dan kan brutus ook op de pix haha
    We zullen zien ouwe :)

    Groetjes sander

    BeantwoordenVerwijderen