maandag 26 november 2012

40 minuten schaft - 01

Schafttijd, en dus vistijd !!!
Ed Mennis is mijn collega, en Ed Mennis is een roofvisser van de wat ouderen stempel.
Terwijl wij met grote regelmaat aan elkaar worden gekoppeld door onze teamleider om samen te werken, kwamen wij op het idee om in die zo saaie schafttijd lekker een hengeltje uit te gooien.
Zo gezegd zo gedaan, en een dag later nam Ed zijn telescoop hengeltje mee met enkelen spinnetjes.
Na een ochtend hard gewerkt te hebben besluiten Ed en ik om 12:00 naar een sluis te rijden waar wij een poging zullen wagen om wat vis te vangen.
Al snel lukt het mij om een baars te haken van +/- 15 cm.


Dan is het Ed zijn beurt, maar op de 1 of ander manier lijken de baarzen wel zijn spinnetje te volgen maar pakken ho maar !
Na enige frustrerende worpen zijn de eerste 10 minuten die Ed heeft alweer om en is de beurt weer aan mij.


Al snel weet ik opnieuw een baars te haken, en ik kan het dan niet laten om Ed hier mee te pesten.
Mijn 2e keer 10 minuten zijn zo om ,en is de beurt weer aan Ed.
Weer heeft Ed vele volgende baarzen maar happen ho maar !
Ed zijn laatste paar minuten gaan in, maar weet toch nog op het laatste moment 2 baarzen te vangen met daarbij de grootse exemplaar van +/- 25 cm.


De stand tussen Ed en mij is 2-2 maar het aller belangrijkste is dat wij lol hebben gehad !
Ed en ik zullen na deze schaft sessie van 40 minuten in de toekomst nog enkele pogingen wagen om snoek/baars/ of snoekbaars te vangen !

Groet Sander Kunst

8 opmerkingen:

  1. Altijd leuk om vissen te 'voeren' tijdens het eten.

    Grtx,
    FER

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Fer

    Zo dacht ik er ook over.
    Het is geen stra als je het mij vraagt :)

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De schaft duurt maar een half uurtje he ;-)

    Groet,
    Dale(penvisser en stratenmaker :-P)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Dale

    Bij ons in Amsterdam hebben wij van 09:30 tm 09:50 de eerste schaft
    En de 2e schaft is van 12:00 tm 12:45.
    De 2e schafttijd gebruiken wij om 40 min te vissen !!!
    De veegdienst daarin tegen hanteert weer anderen tijden !!!

    Groetjes Sander

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hee Sander!

    Wat doe je op mijn stek man?? Oprotten hoor!

    :)))))))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahhh tja Rolf
    Dat krijg je er van als je nooit wat vangt :)))
    Maar ik heb er nog wel een aantal voor je laten zwemmen hoor :)))

    Groeten Sander

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Was zeker voor herhaling vatbaar, maar hierdoor wel weer de smaak te pakken gekregen, en vanmiddag toch nog een paar poldersnoekjes gepakt. Zal er de volgende keer als ik mijn mobiel niet vergeet een paar fototjes van maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hey Edward.

    Leuk te horen dat je het vissen weer op pakt.
    Voor mij is het een perfect moment om mijn zondes over te denken.

    Groetjes Sander

    BeantwoordenVerwijderen