dinsdag 12 februari 2013

De Lijkengang - 01

3x is scheepsrecht
Het is half December dat Rolf mij uitnodigt om samen met hem op de lijkengang te vissen.
Natuurlijk kan ik zo,n toffe kans niet laten lopen, en is mijn antwoord ja.
Al snel word er na enkelen dagen de eerste korten sessie gepland,
Maar daar kan ik helaas kort over zijn !
want er word deze korte sessie van 4 uren kei hard geblankt !

 
Natuurlijk is December/Januari/Februari niet de makkelijkste tijd van het jaar.
Er word voorzichtig door gevoerd, en eind December doen Rolf en ik opnieuw een poging bij de lijkengang, maar ook deze 4 uren dat wij beide in de avond uren de kou trotseren word er opnieuw geblankt !
Wij besluiten om het wat rustiger aan te doen met vissen maar wel gaan wij voorzichtig door met het voeren deze koude dagen.
Wij voeren 200 gram per dag in deze perioden, en dat over een stuk van 5 bij 15 meter.
10 dagen later zitten we in het begin van de maand Februari, en het lijkt iets meer op winterse karper weer want het is al enkelen dagen 8 tot 10 graden.
Er word opnieuw een sessie gevist in de avond uren op de lijkengang.
Maar net wanneer we in liggen met de hengels lijkt het weer om te slaan, natte sneeuw en hagel zorgen er voor dat wij in deze avond opnieuw een vetten blank kunnen bij schrijven.
3x is scheepsrecht, zeggen ze maar voor ons niet want van opgeven willen wij nog echt niks weten !!!
wel vinden wij het naar 3 uren de kou getrotseerd te hebben het welletjes geweest wij zoeken de warmte op dat is ook wel eens leuk voor de verandering
Een Mokumse kroeg is ons eind bestemming.

 
Er word voorzichtig door gevoerd en gevist.
Dat enen moment komt er, ik weet het zeker, en dan zullen al die vette blanks snel vergeten zijn !!!

Groet Sander Kunst

7 opmerkingen:

  1. Hey willem, en zo is het !
    Vroeg of laat dan (:

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als jullie elke keer na het blanken in de kroeg belanden is het niet zo erg :) Maar het voeren zal zich een keer uitbetalen.

    Groet, Bjorn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Bjorn

    En zo is het word vervolgd' en wie weet :)

    Groetjes Sander

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gewoon keihard doorknallen en genieten wanneer het kan... Die eerste komt er snel uit ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vandaag wezen pennen op een nieuw stuk leiding. Zomaar ff een try out. Na 15 minuten gelijk een mooi schubje van 4 à 5 kilootjes, ik weet het, het zijn geen karpermagazine waardige vissen maar toch. Vis is vis. Ja toch?

    Gr. En veel visplezier.

    Laat het voorjaar nu maar komen:

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey tsak

    ook ik denk dat er snel 1 uit zal komen na al dat gevoer en gehannes !
    Iedergeval ik kan niet meer wachten haha

    Groetjes

    Damn Willem even een try out ???
    ik teken er voor hoor ook al is ie maar 4 of 5 kilo
    Je bent iedergeval lekker bezig !
    En tja lets the spring come !!!

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen