vrijdag 1 maart 2013

Een oude krijger

Een vergeten post !
Het is mei 2012 dat ik besluit om een nachtje te vissen op de plesmalaan !
Dat doe ik meestal samen met mijn vaste maatje, of beter gezegd mijn aller beste vriend met mijn hond channel.
Meestal wanneer ik mijn hengels uit de hoek van de kamer pak staat zei al klaar om mee te gaan, vaak mag zei niet mee maar vaak ook wel.
Eenmaal aangekomen pak ik mijn hele spul uit, en natuurlijk vindt zei alles super interessant en loopt zei mij daar door constant in de weg.
17:00 ligt dan eindelijk de gehele klerezooi in, en gooi ik daarna anderhalve uur met een stok om channel bezig te houden, wand dit is tenslotte ook haar uitje !
Na 90 minuten gegooid te hebben licht zei dan eindelijk uitgeput op mijn stretcher.


4 uren later strooi ik nog even 200 gram gecrunchte boilies verdeeld over 2 stekken heen.
Ook ik zelf plof hierna op mijn stretcher neer, en voor ik het weet breekt de ochtend alweer aan.
Ik open mijn ogen en besef dat ik gewoon de hele nacht geen enkelen aanbeet hebt gehad !
Ik ben een half uur wakker dat ik begin aan mijn ontbijt.
Na mijn ontbijt besluit ik in te pakken.
Maar wanneer ik net mijn tent wil gaan afbreken gebeurd er dan toch iets, een reeks piepjes met een vette run als gevolg.
Ik pak de hengel en onder het drillen van de vis denk ik eerst nog even aan een hoge twintiger.
Nee het is geen hoge maar een vis van zelfs onder de twintig pond !
Toch maakt mij dat helemaal niks uit wand bij het scheppen van de karper zie ik al snel dat het om een oude krijger gaat !


Ik ben super blij, en ik vindt deze gevangen oude vis echt super mooi om te zien !

Groetjes Sander Kunst

4 opmerkingen:

  1. Ha, zeker een mooie!Zou best wel eens een vaste bewoner van de sloot kunnen zijn. Ik zal eens in mijn archief kijken. Mooie beschubbing.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie vis Sander. Die oude krijgers zijn toch altijd wel iets speciaals. Je zou haast denken dat deze zo uit de veteranenclub 'De oude Ples' komt.
    Groet, Michael

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk stukje Sander! Was het maar alweer mei...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Boudewijn
    Zou leuk zijn als je hem zou kunnen matchen !
    Laat mij aub even weten of het is gelukt :)

    Hey Michael
    Die oudjes vindt ik meestal het mooiste om te zien.
    Hopelijk volgen er het aankomende jaar daar meer van :)

    Hey ACT
    Het is gewoon al maart , nu moet de temparatuur nog wat stijgen, en dan word ik pas echt blij :)

    Groetjes Sander

    BeantwoordenVerwijderen