zaterdag 29 maart 2014

De jacht op meerval - 01

Eens moest het gaan gebeuren !
Ik wachtte op een mooie dag, een dag waarvan ik dacht dat een meerval vangst nog vroeg in het voorjaar werkelijkheid zou kunnen worden.
Natuurlijk ben ik mij er van bewust dat het momenteel nog best lastig is om de rovers der rovers aan de haak te krijgen, maar met een prachtige zonnige dag als vandaag met een temperatuur van maar liefst 21 graden ben ik samen met Dennis Visser op pad gegaan.
Vroeg in de middag gingen wij al op pad naar potentiƫle stekken !
Bijvoorbeeld stekken met grote rietkragen, havens, eilandjes, en grote bomen die hun rust plaats hebben gevonden op de bodem van een kanaal of een meer.


Na flink wat kilometers komen we bij een plek met een aantal dennen bomen die half in het water hangen, en een meter of 50 links daarvan is er een haven met meerdere steigers en een meter of 40 uit de kant licht er zelfs een eiland wat mij een perfecte schuilplaats lijkt voor de meerval.


Eerst bouw ik de hele circus op, en na dat ik dat heb gedaan houdt ik mij een half uur bezig met peilen !
Ik zoek naar harde platen of naar diepen kuilen in de bodem, en na wat pijlwerk weet ik die al snel te vinden.
De eerste plek is een kuil van 5 meter diep en de 2e plek is een bult van mossels en ik besluit op beide plekken enkele handen van heilbot pallets te voeren en als haakaas gebruik ik kleine pijlinktvis van tussen de 12 en 15 cm.


Het is 17:45 dat de hengels op de licht aangevoerde plekken liggen en Dennis en ik kennen niets meer doen dan alleen wachten !
Het wachten duurt tot midden nacht dat we besluiten om de handdoek in de ring te gooien, maar een ding is zeker, ik kom terug want de spanning om een jager der jagers te vangen lijkt zich van mij meester te maken ! De afgelopen 2 jaar leek mijn geduld met karper vissen steeds minder te worden het leek wel als of ik langzaam aan het doodbloeden was, maar ik ben er achter, ik moet gewoon eens wat anders doen en wie weet brengt het wel een gigantische zoet water monster op de kant !
We zullen zien maar 1 ding is zeker ik kijk de aankomend seizoen zonnig tegemoet, af en toe karper maar 80% van de tijd zal ik mij weiden aan het meerval vissen :)

Groetjes Sander Kunst

7 opmerkingen:

  1. Hij is begonnen hoor! Leuk man! Ben echt benieuwd naar het vervolg.

    Gr Koen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Had nog even mijn twijfels maar ik ben zo erg benieuwd als je een vette aan de andere kant van je lijn heb hangen van een kilo of 25/30 :)

      Verwijderen
  2. Keep the spirit and catch a mother#$%#$^^ ahem catfish! Leuk man, ben ook benieuwd.

    Grtx, FER

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben de draad geloof ik kwijt. Succes met de jacht!

    BeantwoordenVerwijderen