vrijdag 9 augustus 2013

Nachtelijke escapades - 03

Amsterdammertje met grote vinnen.
Opnieuw is er gevist ergens in Amsterdam, maar deze keer ben ik er niet alleen op uit geweest deze keer is ook Bouke Bijvank van de partij.
Het is 22:00 dat wij  elkaar treffen en al snel liggen de hengels op de steunen en zijn de rigs ter water gegaan.
Iedere plek waar een rig is gedropt word voorzien van een handje ballen.
Lang hoeven we niet te wachten want tot mijn verbazing krijgen wij eerder dan verwacht een aanbeet met een kort gevecht als gevolg.
Er word een 2 tal foto,s gemaakt voor dat het beestje weer netjes terug word gezet in de gracht.


Opnieuw voorzie ik de hair van een boillie en gooi ik deze hengel weer op de exacte plek van waar die eerst was ingegooid en word er opnieuw geduldig gewacht door ons beide.
Wel is het vaak zo dat als je in de gracht tussen 23:00 en 00:00 een aanbeet krijgt dat er tussen de tijd van 00:00 en 03:00 meerdere aanbeten zullen volgen, opnieuw lijkt mijn theorie bevestigt te worden want 15 minuten later staat Bouke met een kromme hengel in de hand.
Ook deze grachten schub word gevangen, het is een schub met een raar buikje.


Na deze vangst duurt het 75 minuten dat er opnieuw een hengel vandoor gaat deze karper lijkt een snelle sprint in te zetten en neemt ondanks dat de slip aardig dicht staat toch al gouw een meter 15 snoer van de spoel, heerlijk dit soort van drils !
Ook voor de kant geeft deze wilde grachten schub het niet zomaar op.


Karpers hoeven voor mij niet zwaar of groot te zijn om ze bijzonder te vinden, stuk voor stuk zijn ze in mijn ogen bijzonder neem nou deze slanke schub van misschien 8 pond zwaar echt super sterk en een aparte verschijning om te zien !


geweldig deze soort karpers ik noem deze - Amsterdammertje met grote vinnen.

Na deze vangst duurt het even voordat er opnieuw een hengel vandoor gaat maar net voordat wij er de brei aan willen geven klapt er opnieuw een hengel krom en staat Bouke opnieuw met een krakend stuk carbon in de handen.
Ook deze prachtige project spiegel beland zoals het hoort op de onthaakmat.


Nadat deze vis is terug gezet pakken we in want het is alweer 03:30 en vinden wij het wel weer mooi geweest voor deze nacht.
Ook laat ik deze goed lopende stek even voor wat het is aangezien ik ergens buiten Amsterdam ook een projectje heb lopen moet ik een keuze maken want die ballen van mij gaan er akelig hard doorheen.
Wel zit ik er aan te denken om hier in het na jaar terug te komen met een nieuw voorraadje ballen.

Groetjes Sander Kunst

7 opmerkingen:

  1. Mooi gevangen heren. Mooi hè die grote vinnen. dat heeft echt wel net even wat extra's.

    Groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt mij een prima stek. Noem het maar een 'beestje' die eerste kerp, ik noem het een beste bak met een grote kop! Heb je al eens een echt amsterdammertje gehaakt?

    Grtx, FER

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Michael
    Inderdaad hebben die vinnen iets extras :)
    Power ! ik dacht even dat ik er een hoge 20er aan de rig had hangen.

    Haha Fer
    Ik heb ooit eens in het verre verre verleden eens een Amsterdammertje gehaakt :}
    er was alleen geen beweging in te krijgen man !!!

    Groetjes Mannen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie skupperts weer! De power straalt er van af.
    Dat spiegeltje komt jou bekend voor, denk ik.
    Lekker gehengeld man!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Dres thanks mate

    Klopt helemaal dat deze me bekend voor komt:)
    Scherp dres je bent scherp !

    Groetjes Sander

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ja Sander de Wl gr is net een grote speeltuin he?

    Groet,
    Fons

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey Fons

    inderdaad ja, wat een variatie aan vis zwemt daar momenteel rond !

    Groetjes Sander

    BeantwoordenVerwijderen