zaterdag 2 november 2013

Grachtengordel Mokum - 03

Een momentje voor mij zelf.
De afgelopen tijd probeer ik het wat rustiger aan te doen met het vissen op karper, dit is ook wel eens fijn voor mij zelf en mijn gezinnetje.
Maar na enkele avonden voor de tv gezeten te hebben neemt de drang om te gaan vissen sterk toe, dus besluit ik laat in de avond toch even de lijnen nat te maken.
Eigenlijk verwachten ik er niet veel van omdat de grachtengordel van Amsterdam zo wispelturig is als de pest, en eind oktober begin november word het vangen van karper al stukken lastig op de grachten.
De brasem lijkt er niet zo heel veel last van te hebben dat het kouder word want deze avond vang ik er maar liefst 2 stuks.
maar na 4 uren vissen vind ik het wel weer mooi geweest want het is dan al 02:00 uur en pak ik langzaam mijn spullen bij elkaar.
Wanneer ik mijn linker hengel op pak en mijn lijn binnen haal laat de rechter beetmelder wat van zich horen, eerst denk ik nog even dat ik met de lijnen over elkaar heen lig maar dan buigt de rechter hengel wel heel erg door en kom ik erachter dat ik een aanbeet heb.
Een slome dril is het gevolg, maar na enkele minuten kan ik de karper scheppen.
Eenmaal op de onthaakmat besef ik mij dat dit een prachtige schub karper is, want zo een grachten schub als deze heb ik nog niet eerder gevangen ook is de karper aardig van formaat.
Ik heb de vis alleen gefilmd, en ik ben met mijn blijheid vergeten foto,s te schieten dus heb ik een kort filmpje van deze vangst gemaakt, en wil hem graag met jullie delen.


Binnenkort zal er weer gevist worden op de alcohollisten stek en hopelijk komen er daar nog een aantal fraaie karpers uit.

Groetjes Sander Kunst

6 opmerkingen:

  1. Prachtig monument Sander!
    Oude Mokummer. Die heeft zelfs de krakersrellen overleefd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Dres
      Dat vind ik nou ook :) gewoon een super mooie vis.
      Een oude Mokummer, haha hij is goed ouwe :)
      Groetjes

      Verwijderen
  2. Mooie vis! Is verdomme best een bak ook nog! Damn! Goed hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Behoord ook zeker bij mijn top 3 me mooiste gevangen karper in 2013
    Wie weet wat er nog komen gaat Rolf

    Thanks man groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een beest, man! Wat krijgen die beesten te vreten in de grachtengordel, hij ploft bijna uit z'n velletje!

    Grtx, FER

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha Fer , ik denk dat ze veel ijzer binnen krijgen :) fietsen en ah karretjes enzo.
    Thanks en vang een dikke fer

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen